אינסטגרם היא פלטפורמת מפתח לשיווק והשפעה ברשתות החברתיות.
כמובן, בדומה לכל דבר בחיים, אם לומדים אותה על בוריה ניתן באמת לנצל אותה עד תום וליהנות מכל הטוב שיש לה להציע.
כאמור, מאחורי כל ענקית רשת חברתית עומד אלגוריתם משומן ומתוכנן היטב שמניע את התכנים שאנו רואים.
לכן, חשוב במיוחד ללמוד מה עומד מאחורי אחד הפיצ'רים הפופולריים ביותר באפליקציה; הסטורי של אינסטגרם, ואיך הצפיות בו מתועודות.
מה זה סטורי?
הסטורי של אינסטגרם הוא הפיצ'ר שאיתו אנחנו יכולים להעלות סרטונים ותמונות 'ברי חלוף' שסופם להיעלם תוך 24 שעות מרגע ההעלאה.
דרך הצפיות בסטורי, נוכל לדעת מיהו בעצם הקהל שלנו, להכיר אותו בפנים וגם בשם.
למרות מה שנהוג לחשוב, סדר ההופעה של הצופים בסטורי שלכם הוא לא אקראי; האלגוריתם מסדר אותם בצורה מסוימת.
סוגייה שחוזרת על עצמה לא אחת היא איך בעצם הצפיות בסטורי מסודרות.
האלגוריתם שמאחורי הצפיות
נכון, האלגוריתם של אינסטגרם הוא לא פחות מצופן דה וינצ'י ברמת המורכבות שלו, אך עדיין ניתן לבסס כמה השערות די מדויקות כיצד הוא עובד.
ניסויים שונים שנערכו על הסטורי באינסטגרם מראים שאם 50 אנשים או פחות צפו בו, סדר הופעתם ברשימת הצפיות יהיה:
הראשון שצפה בו יוצג בראש הרשימה, והאחרון בסופה. לסטורי בעלי יותר מ-50 צפיות האלגוריתם משתמש בשיטה אחרת להציג את רשימת הצופים בו.
שיטה נוספת להגביר את הפופולריות שלכם באפליקציה היא שימוש נכון בהאשטגים. קראו כאן על רשימת ההאשטגים שיעיפו את הפוסטים שלכם באינסטגרם לשמיים.
ישנם שני משתנים חשובים לא פחות המכריעים את מיקום הצופים בסטורי שלכם:
פעילות הצופים
המשתנה המשמעותי הראשון הוא רמת ה'אקטיביות' של הצופה. כאן האלגוריתם בוחן עד כמה הצופה 'רציני' בשימוש שלו באפליקציה, ובאיזו תדירות הוא מבקר בעמוד שלכם בפרט.
עוד נמצא בניסויים שנערכו על הסטורי כי הצופים שיובילו את רשימת הצופים בסטורי שלכם הם אלה שמרבים להקליק על הפרופיל שלכם, ואלה שלא ידורגו במקום נמוך יותר בהתאמה.
אינטרקציה של הצופה
מעבר לביקור בעמוד שלכם, מדד נוסף שחשוב לא פחות עבור האלגוריתם של אינסטגרם הוא יצירת אינטרקציה עם הפוסטים שלכם; במקרה הזה, לא רק הסטורי הוא שקובע, אלא גם לפוסטים 'רגילים' כמו סרטונים וכו' נלקחים בחשבון.
בנוסף, גם להודעות פרטיות יש צד בעניין.
משמע, משתמשים שמרבים ליצור אינטרקציה עם התכנים שלכם יופיעו בראש רשימות הצופים שלכם.
מרגישים שהסטורי שלכם לא מצליחים ליצור מספיק אינטרקציה עם הקהל שלכם?
קנו צפיות לסטורי לאינסטגרם ותנו להם את הבוסט שהם צריכים בשביל להפוך לויראליים.
למה זה צריך לעניין אתכם?
ברגע שאנחנו לומדים איך אינסטגרם 'חושבת', כיצד הצפיות מתועדות ומוצגות בפנינו, נוכל להפיק לקחים מוכחים בשטח באשר למה יותר ומה פחות מעניין את קהל היעד שלנו, ואיך נוכל להיות אטרקטיביים אפילו יותר – גם כלפי מי שבתחתית הראשונה, וגם עבור מי שממוקם במקומות הראשונים!
לסיכום
אם חשבתם שלהיות משפיענים באינסטגרם זו עבודה קלה שאפשר לעשות על הדרך, תחשבו שוב!
אם אתם רוצים לשפר את התדמית שלכם ברשת החברתית עליכם לעבוד קשה, 'לעשות שיעורי בית' ולערוך מחקר מעמיק על נתונים שונים בשביל שברגע האמת יעדיפו לצפות בסטורי החדש שאתם העליתם, ולא של המתחרים שלכם.
צוות PWR מאחל לכם בהצלחה!