בין אם אתם משווקים מתחילים או בעלי ניסיון בתחום, מה הדבר הראשון שהייתם עושים בשביל ללמוד עוד על קהל הלקוחות שלכם? העצה שלנו - התחילו ממבט על החברים שלהם ו\או העוקבים שברשותם. במידה ואין לכם ידע מעמיק עליהם, איך תהיו בטוחים שהתוכן שלכם עושה את העבודה? בואו נגלה מאילו מדינות אנו מקבלים לייקים באינסטגרם.
איך עושים את זה?
אם אתם מקדמים מותג או מוצר כלשהו, עליכם להכיר את האנשים הנכונים שיפיקו תועלת ממידע כגון מין, תחביבים ותחומי עניין (משתמשים עסקיים לרוב) . את האינפורמציה הזו תוכלו למצוא בלשונית TAB בפינה השמאלית העליונה של המסך, תחת קטגוריית INSIGHTS. שם מופיעים אילו משתמשים עוקבים אחרי החשבון שלכם\ הסירו ממנו עוקב. בחירה באופציית LOCATION תציג את חמש המדינות והערים מהן מגיעים רוב העוקבים שלכם.
כך תדעו יותר על קהל העוקבים שלכם
השתמשו בנתונים קיימים
בהנחה שכבר יש למוצר שלכם קהל יעד מוגדר, אפשר ואף רצוי לעשות שימוש חוזר בנתונים אלה כדי לבסס עליו את עמוד האינסטגרם שלכם. אחרי הכל, הכל מתחיל ונגמר בשאלות:
- מהו המוצר שלכם.
- למי הוא מיועד.
גדילה כתוצאה מסקר שוק
ניתן ללמוד הרבה על המוצר שלכם וכיצד לשווק אותו על-ידי קבלת השראה מהמתחרים שלכם; כיצד הם פונים ללקוחות שלהם ומשיגים עוקבים חדשים. מידע שכזה חשוף לכל ונמצא בכל פוסט שהמתחרים מעלים והתגובות שהוא מקבל. פעולה זו תביא לשכלול התוכן שתעלו ויגיע לעיניי העוקבים שלכם. קיימים לרשותכם אמצעים נוספים כמו Phlanx influencer, איתו ניתן לאמוד את אחוזי האינטרקציה שהפוסטים שלכם מייצרים. לא רק שהתוכנה חוקרת לעומק משפיעני רשת, היא גם בוחנת את המתחרים שלכם.
היעזרו בכלי הניתוח של אינסטגרם
אל תהססו להשתמש בכלי הניתוח השונים של אינסטגרם. הם ייסבו תשומת לבכם לאלמנטים נוספים שאומרים המון על הקהל שלכם. נתונים כמו גיל, מין, ומיקום של קהל העוקבים שלכם נמצאים בלשונית 'INSIGHTS', בתת-קטגוריה 'AUDIENCE'. את המידע החדש תוכלו להשוות עם נתוני המתחרים השונים ולמצוא נקודות השקה. תהליך זה יאפשר לכם למקד את השאלה 'למי מיועד המוצר' ולייעל העבודה באופן משמעותי.
פתחו ערוץ תקשורת ישיר עם הקהל שלכם באינסטגרם
מי אמר שאי אפשר לצ'וטט ישירות עם הקהל שלכם ולשמוע את הדעה שלו על נושאים שונים? בשביל זה אינסטגרם הוסיפה פיצ'ר שאלות-תשובות מגניב; אתם מעלים עניין שבא לכם לדבר עליו ומקבלים תגובות בנושא. בשיח שנוצר תוכלו לשאול על סוג התוכן שאנשים רוצים לראות. בנוסף, סקרים שתעלו יעזרו לכם להבין מה אנשים אוהבים יותר, מה פחות, ההרגלים שלהם- 'הרגילים' לצד הרגלי הקנייה. הכל על השולחן.
כיצד תשפרו את אסטרטגיית השיווק שלכם מנתונים כמו מין, מיקום וגיל?
מהתחקות אחר מיקום העוקבים שלנו נוכל ללמוד עליהם הרבה. האחרון, בשילוב פרטים 'יבשים' כמו מין וגיל, עוזרים לייצר פוסטים משופרים באינסטגרם, מה שיאפשר לכם לקבוע אם התוכן שאתם מפרסמים קולע או לא. השתמשו ב'INSIGHTS' של אינסטגרם ככלי ללמידה על קהל העוקבים שלכם.
ידע זה כוח
כפי שכבר הבנתם, ישנה התאמה ישירה בין המידע שיש לכם על קהל העוקבים (שנלמד דרך פיצ'ר 'שאלות-תשובות' למשל) למול כמות הלייקים שהעמוד שלכם מקבל. הטיפים בכתבה זו הם בשבילכם להפיק את המיטב מהנתונים העומדים לרשותכם, להפוך אותם ללייקים נוספים.